بهداشت زبان

اين وبلاگ سعي داره با معرفي برندهاي برتر دندانپزشكي و شركت وارد ككننده مواد دندانپزشكي و ارائه خدمات با ارز دولتي رو معرفي كنه

بهداشت زبان

 افراد زيادي با اين مشكل دست به گريبان هستند تنفس بدبو حس بدي در ميان اطرافيان ايجاد خواهد كرد.

افراد بسياري https://clck.ru/RS3k3 فكر ميكنند كه تنها با مسواك زدن دندان و رعايت بهداشت دندان مي توانن از شر بوي بد دهان و مشكلات عديده ي ديگر ناشي از رعايت نكردن بهداشت دهان و دندان خلاص شوند اما بسياري از اين مشكلاك از زبان  شما ناشي مي شود.

با مسواك زدن زبان تا حدودي مي توانيد اين مشكل را برطرف كنيد. 

تاريخچه مسواك زبان

مسواك زبان از زمان هاي قديم در هند و روسيه استفاده مي شده است.

افرادي كه آيورودا (روش طب سنتي در هند) را انجام مي دادند، از مسواك زدن زبان براي كمك به هضم غذاها و حفظ بهداشت دهان استفاده مي كردند.

آيورودا تميز كردن زبان را به عنوان بخش از بهداشت شخصي روزانه توصيه مي كند كه باعث دور كردن بقاياي سمي از بدن مي شود.

 

مسواك زبان عوارض خاصي دارد؟

گاهي اوقات موقع تميز كردن زبان، به دليل تماس مسواك زبان با مناطق خاص و حساس روي زبان، فرد دچار حالت تهوع و يا انقباض ناي مي شود.

براي جلوگيري از اين مشكل، موقع تميز كردن زبان، عضلات گلو و زبان خود را سفت نكنيد و شل نگه داريد و يا مسواك زبان را در طي تميز كردن زبان، كمي بيرون بياوريد.

با مسواك زدن زبان تمام باكتري ها از بين مي روند؟

كشتن باكتري ها در بيوفيلم دشوار است. براي مثال با استفاده از دهانشويه تنها سلول هاي سطح بيروني بيوفيلم نابود مي شوند. اما سلول هاي زيرين به رشد و تكثير خود ادامه مي دهند.

رشد  وتغذيه اين t.ly/EcMB باكتري ها مي توانند به نفس بدبو و حتي آسيب دندان منجر شوند. به همين دليل از بين بردن فيزيكي باكتري ها به وسيله مسواك زدن ضروري است.

برخي بيماري هاي زباني

  • زبان جغرافيايي

زماني رخ مي دهد كه ضايعاتي روي زبان پديدار شده و درد دارد.

  • برفك زباني(سفيدي زبان)

اين نوع بيماري معمولا بعد از مصرف انتي بيوتيك اتفاق مي اوفتد و به راحتي با تجويز دارو توسط پزشك از بين مي رود.

  • پريودنتال

باكتري هاي موجود در زبان مي توانند به دندان ها نيز انتشار پيدا كنند و باعث التهاب ، قرمزي و تورم لثه ها شوند. اگر آن را درمان نكنيد، التهاب مي تواند به بيماري پريودنتال پيشرفته تبديل شده و دندان ها يكي پس از ديگري بيفتند. موضوع نگران كننده اين است كه التهاب مزمن ناشي از بيماري پريودنتال با بالا رفتن احتمال ابتلا به حمله قلبي، سكته مغزي و سقط جنين در ارتباط است.

طرز استفاده از زبان پاك كن

هميشه قبل از مسواك زدن زبان را پاك كنيد. انجام اين كار، يك بار در روز كافي است.

از عقب به سمت جلو بايد روي زبان كشيده شود. تازه كار‌ها از جلو به سمت عقب مي‌كشند. بعد از هر يك بار پاك كردن، زبان پاك كن را آب بكشيد.

فرآيند بهداشت دهان و دندان را با شستشوي دهان به پايان برسانيد. براي اين كار دهان تان را از آب يا آب و دهان شويه پُر و سپس خالي كنيد.

درمان بيماري هاي زبان

نمك:اين ماده طبيعي تميز كننده زبان است. كمي نمك روي زبان بپاشيد و با مسواك روي زبان بكشيد. اين روش در يك هفته نتيجه مي دهد(اين روش براي افراد مبتلا به فشار خون مفيد نيست).

ليمو با جوش شيرين: مخلوطي از اين ۲ را به دندان و زبان بماليد تا دهان خوش بو شود، دندان ها سفيد و لايه سفيد روي زبان نيز برطرف شود.

 مسواك: با مسواك روي زبان بكشيد تا تميز شود.

توت فرنگي: از اين ميوه اغلب براي سفيد كردن دندان استفاده مي شود. اما براي تميز كردن زبان نيز مفيد است.

بهداشت زبان در ايام روزه داري

كاهش مصرف غذا سبب مي‌شود تا ميزان توليد اسيدهايي كه بوسيله باكتري‌ها و در اثر تجزيه مواد غذايي بوجود مي‌آيند و باعث خنثي سازي محيط دهان مي‌شوند، كاهش يابند و همين مسئله لزوم توجه بيشتر به بهداشت دهان و دندان را در طول روزه‌داري نشان مي‌دهد. 

كي از روش‌هايي كه هم به بهداشت دهان و دندان كمك مي‌كند و هم تا حد زيادي باعث كاهش بوي بد دهان روزه‌داران مي‌شود مسواك زدن زبان است.

زبان را داراي پرزهاي چشايي است اين پرزها محيط خوبي براي ذخيره باكتري‌هاي ايجاد كننده پوسيدگي و يا بوي بد دهان است و مسواك زدن زبان باعث از بين رفتن آن‌ها مي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.